ראשי » סדנאות ופעילויות לאנשי חינוך וטיפול

סדנה לאנשי חינוך וטיפול – בעיות משמעת וטיפול בהן בקרב ילדים ובני נוער, הסובלים מהפרעת קשב וריכוז עם/בלי היפראקטיביות, עם/ בלי ליקויי למידה

סדנה לאנשי חינוך וטיפול – בעיות משמעת וטיפול בהן בקרב ילדים ובני נוער, הסובלים מהפרעת קשב וריכוז עם/בלי היפראקטיביות, עם/ בלי ליקויי למידה

המטרות

להקנות ידע והבנה בנושא הפרעות קשב וריכוז עם/בלי היפראקטיביות, עם/בלי לקויות למידה (להלן ADHD). להקנות ידע והבנה בנושא הפרעות משמעת והתנהגות.
לספק מענה פסיכו-חינוכי להתנהגויות בעייתיות.
לתרגל כלים מעשיים להתמודדות יעילה עם הבעיות.

קהל היעד

אנשי מקצוע (הדרכה, הוראה, טיפול פסיכולוגי וחינוך) שבאים במגע עם ילדים ובני נוער הסובלים מ-ADHD, ואשר מעוניינים להרחיב את הידע בנושא ולרכוש כלים להתמודדות יעילה עם התופעה.
ניתן להתאים את הסדנה לסוגים שונים של מסגרות.

התכנים

הגדרת המושגים ADHD, ADD ו-LD .

הגדרת בעיות משמעת ופירוט אודותיהן.

תיאור ההפרעות ופרשנות בהתאם לתיאוריות שונות.

דרכי התמודדות עם קונפליקטים ובעיות משמעת.

הקושי הקיים אצל מבוגרים בהתמודדות עם ADHD ובעיות התנהגות בקרב ילדים ובני נוער.

השחיקה הנפשית וההתמודדות הרגשית עם בעיות בהתנהגות ו-ADHD .

תרגול בקבוצה של פתרונות שונים לבעיות משמעת ו-ADHD .

סדנה המשלבת אוסף מיוחד במינו של העברת מידע תיאורטי ותרגול כלים מעשיים בתחום המדובר.

המבנה

היקף המפגש – שעה וחצי.
מספר המפגשים ייקבע בהתאם לצרכי המסגרת.